Sisteme medicale: Se întâmplă în Norvegia 2

doctorsDacă data trecută vorbeam în acest macabru serial despre o fată cu o unghie în cangrenă care a fost refuzată cu nesimţire de a fi tratată de către un medic norvegian, azi vorbesc despre o altă fată cu un braţ dizlocat.
Ei bine, o cunoştiinţă de-a mea şi-a dizlocat braţul. Na, se întâmplă, nu ştiu cum exact s-a întâmplat, dar nu are importanţă, nu? Doctorul trebuie să te trateze oricum. Parcă aşa era în jurământul lui Hipocrate. Da, dar medicii norvegieni se pare că nu au auzit de acest lucru. Jurăminte, ce căcat? E doar o prostie pe care o zic în faţa unei săli când încep munca, dar e doar de tradiţie. Pentru ei nu înseamnă nimic.
Deci, amica mea a ajuns la un doctor, după mari chinuri de a se programa la acesta, deoarece doctorii în ţara asta sunt un fel de superstaruri. Acesta s-a uitat la cotul ei, l-a examinat îndeaproape şi i-a dat o faşă să o înfăşoare acolo, pe urmaă a trimis-o acasă.
Poftim? În România când doar mi-am îndoit degetul acum câţiva ani mi-au făcut şi radiografii, mi-au pus şi atelă. Aici, acest mirobolant doctor habar nu avea despre suferinţa acestei fete, el doar a făcut o chestie standard, nu s-a interesant de pacientul său.
Din partea acestori doctori, dotaţi cu o nesimţire atât de mare mă aştept la orice. Data următoare voi scrie despre un alt caz poate la fel de şocant şi de trist.

Pe aceeaşi temă:

Sisteme medicale: se întâmplă în Norvegia
Apple versus UE

Etichete: , , , , , ,

3 Răspunsuri to “Sisteme medicale: Se întâmplă în Norvegia 2”

  1. darkness Says:

    alta poveste care incepe….mi-a povestit o cunostinta….

  2. darkness Says:

    inca ceva?cunostintele tale sunt de nationalitate roma?
    ca asta ar explica tot

  3. Gabriel Says:

    Nu e diferit de Olanda , pot sa va povestesc 3 intamplari ,

    1.Sora mea acum vre-un an s-a simtit extraordinar de rau , frisoane si toate cele abea vorbea …
    Mama a sunat la ambulanta s-a rugat de femeia aia sa trimita o data masina sa o duca la spital timp de 15 de minute au vb la tel despre numele ei , adresa toate informatiile plus ce afectiuni are dupa cele 15 de minute au cerut sa vb cu sora mea , le-a spus ca nu poate vorbi la telefon de durere era in ultimul hal ….
    in fine intr-un sfarsit zice ca nu e grav si sa ia un taxi pana la spital la urgente ….. Deci soc , am ajuns acolo , sa fac mai scurta povestea dupa ce au analizat ei ce are dupa 5 zile de stat in spital cam asa a suferit de o operatie care in timpul asta nu stiau boii ce are si tot iau dat antibiotice timp in care nu stiau ce are ….intrebarea este daca se agrava sau aparea ceva mai grav ? in timp ce a luat antibiotice universal(este folosita pentru mai multe afectiuni) a mai luat si morfina la greu de 4 ori pe zi timp de 4 zile plus dupa operatie pe tot termenul sederii in spital ( 7 zile in total) .dupa primele 4 zile au operato de infectie urinara in final .

    Sa nu aud critici cum ca sunt rom sau e vre-o minciuna .

    2.Aici este despre mine , De pe la 15 ani am probleme cu spatele „scolioza dorsolombara la punctul T12 si inca doua asta stiu de la varsta de 15-16 ani cand am fost la medicul de familie din ro , si am facut o radiografie si m-a trimis dupaia la un centru de fisioterapie ,dar fiind fara posibilitatea de a plati 50 de lei pe sedinta in vremea aceea am anulat-o pana acuma (22 de ani am ) Am intrebat in stanga si in dreata daca trebuie sa merg la medicul de familie si mi-au spus sa merg direct la un crentru de fizioterapie .
    Zis si facut am ajuns acolo , cu programare cu tot (Atentie daca nu te prezinti sau daca nu anulezi programarea cu 24 de ore inainte iti va veni o factura de 50-60 euro )Acolo era un tip de vreo 25 de ani care imediat ce iesise de pe bancile scolii m-a intrebat de afectiuni si de cand am aceasta problema dupaia am programat alta zi sa incepem refacerea .fara radiografie fara nimica doar m-a pus in cateva pozitii sa vada coloana.consultarea fiind si ea in jur de 60 euro , la cea de-a doua programare m-a testat la aparate cu greutati una fiind impinsul cu spatele si mainile in fata drepte la nivelul pieptului , la cea de-a doua masina a fost miscarea la stanga si dreapta tot la masina plus dupaia cateva exercitii pe jos ..Azis ca totul este okey , De la a treia sedinta am inceput masajul de doua ori pe saptamana 25-30 de minute masaj sado maso cu dureri mari😀 .si cand l-am intrebat cat e de deplasata coloana a spus ca nici un procent . in fine am mai fost la vreo 10 sedinte in total ….

    Durerile pe care le aveam intre 14-19 ani :
    – Cand ma trezeam ma ridicam dintr-o data si ramaneam blocat cocosat din cauza durerii infernale , plus daca mergeam la plimbare mai mult de 2 ore deja ma apuca durerea de spate rau de tot plus multe altelte , si intre 19-22 fiind in olanda am avut doar de 2 ori incidentul cand ma trezeam sa raman intepenit de durere … dar din cauza job-ului meu fiind foarte mult cocosat plus cateodata ridicand greutati aveam uneori dureri ft mari …

    intr-un final mi-a plintat ceva exercitii sa le fac acasa si a spus ca daca mergi la sala ajuta .” sportul de strica sportul de reface ”

    3. La varsta de 11 ani cv de genu am cazut dintr-un pom pe niste sarme intinse pentru rufe inaltimea fiind 2 metri a suportului pentru intins rufere (in spatele blocului) dupa caderea pe sarme mi-a atenuat caderea si dupaia am cazut cu capu in jos direct pe o masina care si ea m-a salvat de la impactul cu betonul , asa mi-am strambat un pic nasul sangerand rau , speriat nu am spus la nimeni atuncia , provocand stoparea respiratiei pe nara stana rezulta deviatie de sept parca se numeste .In romania pe la 16 ani m-au amanat cu operatia la 18 ani pt ca oasele sunt in crestere pana atuncia …dupaia la 18 mi-au spus ca nu e de ajuns si ca la 21 e cel mai indicat .
    Fiind aici in olanda cu asigurare standard am fost la medicul de familie cu programare , am ast cu tot cu programare o ora sa intru in cabinet si cand vad un olandez de vreo 40 de ani cu ochelari imbracat decent pt strada si nu pt statutul sau …primele 7 minute imi cere toate datele mele de la nume prenume pana la asigurarea medicala , si dupaia incepe sa ma intrebe ce am , ii spun ce am patit ,app afectiuni (sforait , nu se oxigeneaza de ajuns creierul si respirand pe gura ee ft incomod dar te obisnuiesti ) se uita cu o lanterna vreo 5 secunde la nas si dupaia ma intreaba ce vreau :)))) asta chiar m-a uimit , ce naiba o fi crezut nu stiu , dar i-am spus ca din cate stiu documentanduma pe internet am vazut ca e nevoie de operatie chirurgicala , si el imi da o foaie printata cu numele lui si datele cabinetului plus ale mele si o mica descriere despre afectiunile mele asta in vreo 5 cuvinte si m-a intrebat la ce spital vreau sa merg .
    Acum trebuie sa suspend capitolul asta pentru ca abea Marti , adica peste doua zile o sa ajung la spitalul http://www.olvg.nl .
    App eu stau in Amsterdam deci e vorba de orasul Amsterdam .

    Deci ce spuneti ?
    V-as ruga frumos sa nu comparati spitalele din olanda cu cele romanesti , poate nu au personal indeajuns de buni ca romanii dar la capitolul conditii , igiena si aparate lasa de dorit .
    In olanda o zi de spitalizare la un spital (toate sunt private) e in jur de 1.000 euro , daca folosesti salvarea e 600 euro .
    Si asigurarea obligatorie cea mai ieftina este 98 euro

    In curand probabil o sa ma plantez in Norvegia prin Oslo daca reusesc sa gasesc ceva de munca . Nu cersesc mila , Daca se ofera careva cu ceva e bine primit , platesc inapoi favorul .:)

Lasă un răspuns

