Discriminare împotriva moldovenilor

Într-un video anterior (aici) vorbeam despre un român care a ajuns în America şi a scris o scrisoare tembelă pe care câţiva bloggeri au preluat-o.
moldoveniMă refeream la domnia sa (sic) cu apelativul „moldoveanule”. Bineînţeles că nu a trecut mult timp şi au început să apară comentariile de la persoane din zona geografică cu care l-am asociat pe acest băiat. Desigur, persoana (căci, momentan, spre norocul meu e una singură) care a comentat pe facebook la chestia asta mi-a spus că îi este milă de mine că gândesc aşa. Deci, să adăugăm la lista de oameni cărora le este milă de mine. Aştept, desigur, deschiderea unui teledon pe această cale.
Ceea ce vreau să spun însă este că faptul că l-am intitulat pe băiat „moldovean”, nu înseamnă că am ceva cu TOŢI moldovenii. Şi asta nu poate românul în general să înţeleagă. Am ceva cu nişte moldoveni, mai ales cei care au reuşit să plece din zona lor şi să ajungă prin minunata capitală a ţării. Dacă îmi arătaţi UN bucureştean care să nu fie călcat pe nervi de măcar vreo doi trei pre-humanoizi de ăştia, vă fac cadou un Ferrari.
Dar, repet, nu înseamnă că nu cunosc n persoane din zona moldova cu care mă înţeleg foarte bine şi cu care sunt prieten. Asta nu înseamnp că nu pot, totuşi să acuz regiunea de un număr excesiv de mare de proşti. Eu nu mă supăr când aud că oraşul Constanţa e plin de manelişti. Ştiu asta şi nu prea am ce face.

Ideea aici e alta, şi un pic dificil de dibuit de către oameni care nu au învăţat să analizeze mediul din jurul lor. Problema e că suntem un popor atât de critic la adresa celoralalţi, încât uităm foarte des să privim în ograda proprie. Chestiune care mi se pare destul de gravă.

Cunosc zeci de tineri absolvenţi sau viitori absolvenţi ai unor facultăţi destul de importante care ies de pe băncile şcolii cu idei preconscpute despre cât de proşti sunt ceilalţi şi cât de deştepţi suntem noi.
Iar în cazul ăsta, să mă acuzi pe mine de discriminare, în timp ce tu îi acuzi pe americani de prostie (fără să ne aducem aminte cine a pus baza tuturor realizărilor tehnologice ai ultimilor câţiva zeci de ani), să îi trimiţi pe unguri în afara graniţelor (chiar şi numai verbal), pentur că ai senzaţia că ei, deşi au trăit pe meleagurile astea câteva sute bune de ani, nu au ce căuta în minunata Rromânie, să vrei să îi trimiţi pe ţigani în Egipt şi lista poate continua, este în acelaşi timp o dovadă de gândire slabă, ignoranţă şi ipocrizie.
Pentru moment, aceasta e ultima dată când voi continua astfel de polemici, pentru că este mai mult decât clar că astfel de discuţii nu pot să ducă la vreo concluzie clară nici măcar o dată.

Dar pentru persoana care mi-a trimis comentariul pe facebook, plin de dezamăgire faţă de mine şi de milă, pot doar să spun următarele: „Dacă aveam ceva să îţi spun personal, dacă aveam de gând să te înjur pe tine, eprsonal, aş fi făcut-o tot personal. Nu aş fi făcut lucrul acesta public. Dar n-am avut şi încă nu am. Faptul că tu nu poţi înţelege ideile mele nu înseamnă că sunt greşite şi că te atacă pe tine. Niciuna nu îţi este destinată. Sper să poţi înţelege asta.”

Etichete: , , , , , ,

4 Răspunsuri to “Discriminare împotriva moldovenilor”

  1. Invizibilul Says:

    indiferent de motivatia ta .. daca ii spusesi respectivului in fata ca e moldovean …. nu era nici o pb; cand o spui in public e posibil sa fie si o pers din acea regiune care sa nu ii prinda prea bine afirmatia … e o chestie de bun simt si respect. Inteleg ca esti incapatinat insa e ceva care indiferent de scuza nu se face … uscaturi sunt peste tot .. eu nu am nimica cu unguri moldoveni banatenii si altii .. toti au dreptul sa fie considerati corect si apreciati dupa faptele lor si nu dupa aparente sau idei preconcepute.
    Bafta!

  2. Just passing by Says:

    Intotdeauna ai avut atitudinea asta caustica si acida, care este laudabila, fiindca inseamna ca ai o directie si o serie de valori. Insa, e bine uneori sa fii precaut la anumite remarci. Nu inseamna ca nu sunt de acord cu ce ai zis mai sus. Doar ca in ziua de azi, este foarte usor sa folosesti orice impotriva oricarei alte persoane. Uscaciuni sunt peste tot, asa cum a remarcat Invizibilul. Conteaza doar cat de vizibile sunt ele pentru noi.

  3. ciprian Says:

    Dumneata ti-ai permis sa folosesti in sens peiorativ cuvantul moldovean fapt care nu ti se va ierta in viitor, asculta ce-ti spun eu. Daca un politician, oricare ar fi el, ar face gafa asta ar fi acuzat de tradare si ar ajunge sarac intr-un timp foarte scurt. Ma bucur ca ti-ai pus poza si stiu cu cine avem de a face. Daca ai impresia ca a fi moldovean este o rusine atunci faci discriminare din start si nu impotriva altei natii, impotriva natiei tale in primul rand. RRomanistan? Ungurii sunt mai buni ca romanii?
    Daca vrei sa insulti pe cineva insulta-l dar cand folosesti cuvantul care defineste 7 000000 de romani din granite si alte 4 000000 din afara si alte 4 000000 care au innaintasi din aceasta regiune, pe parintii, mosii si stramosii lor, in sens peiorativ, degradant asta nu ti se va ierta. Democratie inseamna dictatura poporului. Iti doresc sa nu te intalnesti niciodata cu un moldovean care sa te recunoasca caci nimeni nu are dreptul sa le scuipe numele. Fara moldoveni vorbeai ungureste, poloneza, turca sau rusa bai copil fara de obraz.

  4. Vali Says:

    Esti idiot si gata. Nici nu vreau sa comentez mai mult. Sterge-ti mucii de la gura si ia pozitia de drepti cand pronunti cuvantul moldovean, tigan manelist ce esti !

Lasă un răspuns

