Dicţionarul de la Firefox

Firefox are unele add-onuri drăguţe şi bine gîndite, alte mai puţin. Ieri, într-un final mi-am reinstalat Windowsul după ce am stat cu el în paragină pentru ceva vreme. Aşa că am zis să îl mai „enhance„, ami ales apucându-mă să văd ce add on-uri are Firefox, my usual browser.
Ei bine, am dat peste dictionaries, un add on, care odată instalat funcţionează ca acel faimos corector de cuvinte greşite din Word. Aşa că am găsit variantă în Română şi am zis că îmi va fi foarte utilă, mai ales pe blog cînd mai fac greşeli de tastare şi nu le observ.
Pe naiba. Acest add on e făcut de nişte neprofesionişti, este absolut inutilizabl şi nu cunoaşte o grămadă de cuvinte importante ale limbii române. Spre exemplificare o să pun, în continuare un paragraf în felul în care l-am scris eu, iar apoi, în felul în care acest minunat dicţionar simte nevoia să corecteze. BEHOLD!!!

Varaianta originală:

„O stare profundă de dezgust mă cuprinde în momentul în care mă uit la ştiri sau citesc ziarele din România, cu privire la ultimele isprăvi ale preşedintelui suspendat, Băsescu. Eu aş prefera să-l văd suspendat de o lustră, ceva, dar nu cred că îmi va fi oferită această plăcere. Dipă ce a promis că demisionează la 5 minute, apoi a spus că demisionează în momentul în care Curtea Constituţională îşi dă avizul pentru suspendarea sa, Băsescu s-a mai gîndit un pic şi nu a mai demisionat deloc.”

Varianta „corectată” de Firefox Dictionaries :

„no stare profundă de dezgust mă cuprinde în momentul în care mă iuit la ştiri sau citesc ziarele din Rumânia, cu privire la ultimele isprăvi ale preşedintelui suspendat, Băsescu. Eu aş prefera să-l vad suspendat de no lustră, ceva, dar nu cred că îmbi va fi oferită această plăcere. După ce ia promis că demisionaseră la 5 minute, apoi ia spus că demisionaseră în momentul în care Curtea Constituţională aşi dă avizul pentru suspendare as, Băsescu as-ia mai gândit un pic şi nu ia mai demisionat deloc.”

Acest add on nu cunoaşte cuvinte gen „îmi” sau „îşi” şi o lungă altă serie. Penibil rău!!!

Pe aceeaşi temă:
Windows Vista – nota 10 cu felicitări
Ce e cu asezarea mea in pagina? Help!

Lasă un răspuns

