Romanii au o mentalitate care pastreaza clisee comuniste

Asta scrie Financial Times despre ţara noastră. Că păstrăm mentalităţi comuniste. Păi şi ce? Nu-i adevărat? Vedem asta în fiecare zi. Şi nu e vorba numai de bătrîni, ci, mai grav, de generaţia tînără care a uitat sau nu a ştiut niciodată ce înseamnă toleranţa, ce înseamnă diversitatea, ce înseamnă multe. Am rămas, mental, la un stadiu la care, ca societate ne aflam şi în 1989. O societate care nu îşi cunoaşte valorile, totuşi o societate cu un spirit naţionalist extermist dezvoltat, o societate a cărei fibră este profund viciată, iar în ciuda eforturilor multora de a de-vicia sistemul, acest fapt încă nu s-a produs.
Am interpretat în mod eronat democraţia, am crezut că totul se va schimba drastic, nu am crezut în evoluţie ci în inversiune. Adică, în loc să putem crea România pas cu pas, am vrut să o dezvoltăm într-o singură zi. Aşa că e normal ca mentalităţile comuniste să fie prezervate şi acum.
Mi-este milă de cei din generaţia tînără care nu vor ieşi vreodată din ţară, nu vor putea să experimenteze şi alte locuri – generaţie care va avea senzaţia că trăieşte în paradis şi nimic din ceea ce există nu trebuie schimbat.

Pe aceeaşi temă:
Teoria conspiraţiei
Cîtă dreptate aveam…
Jos Băsescu!

2 Răspunsuri to “Romanii au o mentalitate care pastreaza clisee comuniste”

  1. Bitong Says:

    Mie mi-e mila de cei cu mentalitati comuniste care am iesit din tara obligati… Oricum, o fi paradis afara din Romania, daca n-ai ajuns la dracu-n praznic in Spania

  2. mariusnicolescu Says:

    n+am spus că e paradis afară numai că ar fi cazul să învăţăm de la ei şi să nu ne mai autoproclamăm atotştiutori

Lasă un răspuns

