Turist în Kosovo

Cam acum un an pe vremea asta eram în Kosovo. Am realizat atunci o serie de reportaje radio, ulterior transmise în eter pe diverse posturi de radio americane şi britanice, despre lipsa de turişti din acea ţară, care, la momentul în care am vizitat-o era una încă sigură. Este şi acum, iar dacă Serbia nu ar mai ţine cu dinţii de ea, Kosovo ar deveni un rai pe pămînt. De ce? Pentru că am senzaţia că oamenii ăştia au cu ce. După un război atît de sîngeros, precum cel prin care au trecut ei, au mai multă dorinţă de a-şi schimba viaţa şi viitorul.
Am văzut, atunci, o capitală modernă, cu oameni ca peste tot. Am văzut cît de viciaţi sîntem, ca societate în general şi cîte preconcepţii avem despre locuri precum Kosovo. Vorbisem, într-unul din interviurile mele, realizate în Priştina, cu Renee Kaplan, care este producător pentru CNN. Am întrebat-o de ce media nu transmite din locuri precum Kosovo veşti pozitive. De această provincie auzim numai cînd se întîmplă ceva de rău. Mi-a răspuns că nu e vorba că CNN nu ar dori să facă astfel de reportaje, însă uneori spaţiul de emisie este atît de plin cu imagini de război şi ştiri ce se întîmplă în acel moment, încît astfel de lucruri se uită. Sincer, nu am crezut-o în totalitate. Deşi consider că media, fie ea americană, română sau orice altă naţionalitate, deşi senzaţionalistă prin definiţie (pentru că altfel nu se face rating) are un picuţ de responsabilitate. Pentru că ştim bine că locuri precum Kosovo nu vor fi vizitate de turişti, decît dacă media le va prezenta ca sigure şi plăcute. Aşa că eu fac un pas. Am fost acolo şi vorbesc în cunoştinţă de cauză. Mergeţi în Kosovo, mergeţi în locuri despre care majoritatea cred că sînt aiurea, ciudate. Cultura şi civilizaţia din zone ca acelea vă vor şoca într-un mod mai mult decît plăcut.

Pe aceeaşi temă:
Nu se scot vizele pentru SUA, stati calmi

Întrebări pentru viză
Blogării nu sînt jurnalişti, nu vor fi vreodată. Nu ăştia din Romînia

Un răspuns to “Turist în Kosovo”

  1. X™ Says:

    Majoritatea ziarelor si posturilor de televiziune sunt atrase de senzational, pt ca asta doreste marea masa de „consumatori”. Asa ca nimeni din mass media, nu e interesat de de lucruri linistite dintr-o fosta zona de razboi. Din pacate.

Lasă un răspuns

