De ce e mai bine în Bulgaria

Mă întreba cineva recent pe mail dacă nu îmi e dor de ţară. Răspunsul, probabil că l-a surprins. Am spus că nu, nu îmi e dor de ţară, îmi e dore de prietenii mei din acea ţară, de oamenii pe care îi cunosc, cu care am legat legături ce vor rezista toată viaţa. Dar de România nu îmi e dor. Ieri vorbeam cu al meu coleg de cameră, care este total entuziasmat de Bulgaria şi de viaţa de aici şi îi spuneam că încep să îi dau dreptate.
La început nu m-am simţit în largul meu aici. Altă limbă, alţi oameni, altă civilizaţie. Cu timpul însă am descoperit că, dacă stau să mă gîndesc, prefer Bulgaria, României din multe puncte de vedere. Trecînd peste faptul că e mult mai curat şi nu sînt ţigani la tot pasul, nu mi-a fost furat nimic niciodată aici, nu am fost asaltat de hoarde de hoţi dacă aveam tupeul să circul singur pe străzi la 4 dimineaţa, taximetriştii din faţa gării mereu au pus ceasul la taxator. Nu trebuie să fiu bogat să mă pot îmbăta într-un club, nu trebuie să plătesc 150.000 pe o bere şi 200.000 pe o vodcă, pot să trăiesc ieftin şi mîncînd în fiecare zi în oraş. Lista poate, într.adevăr continua la infinit. Şi o să mai scriu despre asta.
Ce m-a determinat să iau această poziţie pe blog? O colegă de-a mea de facultate, care îmi citeşte blogul, şi e cam la curent cu cine ce comenteaz şi care lucrează pentru unul din ziarele universităţii a dat ideea scrierii unui material despre intelectualii români posesori de bloguri care au senzaţia că noi aici studiem castraveţi şi ne facem doctori în gogonele. Adică vrea şi ea un material despre unul doi imbecili români care nu au ieşit vreodată din ţară şi se cred atotştiutori. NU fac nicio referire aici, pentru că sînt convins că cei în cauză se ştiu prea bine. Şi, de asemenea sînt mulţi care gîndesc ca ei.

Pe aceeaşi temă:
Biroul meu curat
Ce se mai petrece prin AUBG?
Discuţii cu CEO-ul de la Heineken Bulgaria
Inapoi

8 răspunsuri to “De ce e mai bine în Bulgaria”

  1. X™ Says:

    Am fost de 2 ori in Bulgaria. Prima data prin 2002 la un simpozion la Sofia. A 2 a oara, in tranzit spre Grecia. In Sofia m-au uimit cateva lucruri. In primul rand curatenia. Dar la o populatie de 800.000 de locuitori nu e chiar de mirare. Plus ca e un oras de „munte”. In al doilea rand, n-am rupt masina inchiriata, la trecerea peste liniile de tramvai. Ce nu mi-a placut: nu vorbesc engleza deloc. Pt da si nu dau din cap invers decat restul lumii. Ce mi-a mai placut: au sosele mult mai bune ca ale noastre si mai multi km de autostrada. Traficul nu e nici pe departe ca cel de la noi, dar asta tine iarasi de nr. locuitorilor, sau mai bine zis de densitate. Am reusit sa ajungem cu masina la 3000 m undeva in sudul Bulgariei, nu-mi mai amintesc cum se numea muntele. O sosea f. buna. Priveliste superba, asemanatoare cu Retezatul nostru. Nu mi-au placut vamesii de la Ruse, care mi-au cerut pe fatza bani, iar taxa auto era 19 EUR cu factura, 9 fara factura. Nici politistul care mi-a umflat 20 de EUR pt depasirea vitezei cu vreo 5 km/h (eram intr-o depasire). Nu mi-a placut faptul ca indicatoarele si bornele kilometrice lipsesc cu desavarsire. Noroc c-am avut o harta f buna si nu ne-am ratacit. Am avut probleme in benzinarie sa identificam benzina fara plumb, iar vanzatorul nu ne-a inteles deloc framantarile. Pompa n-avea diametre diferite pt sortimentele de benzina. Asta era in 2002.
    Insa per ansamblu am ramas cu o impresie buna despre Bulgaria.

  2. Arhi Says:

    Fratele meu a fost in varna si a ramas impresionat de diferente. Ca sa nu mai vorbim ca a fost in club cu o tipa, si cu 800 000 au mancat si baut pana la stadiul de muci, ceea ce intr-un club romanesc nu o sa faci

  3. Zuluf Says:

    Bulgaria e o tzara nasoala, privind din punctul de vedere al turistului roman care merge in Grecia la mare.

    Un vamesh shtirb m-a luat la pevla ca nu ma duc la ei la mare. La intoarcere in Romania acelashi vamesh mi-a luat 40 de euro in plus pe nu-stiu-ce vrajeala legala.

    In Sofia la semafor niste puradei mi-au luat parbrizu la curatzat, a la Bucuresti. Era exact la fel, numai ca nu vorbeau tziganeasca romaneasca, vorbeau tziganeasca bulgara, cu accent de Moscova.

    Cu un an inainte sa merg eu niste cunostinte au fost oprite, pesemne, de politisti bulgari in drumul spre Grecia si jefuiti. Erau banditi la bal mascat, probabil.

    Singura portiune de drum misto a fost o autostrada de la trei-sferturi Bulgaria si pana la Salonic pe care o facuse Uniunea Europeana, in rest praf si pulbere de canioane si cratere postapocaliptice pe soselele Bulgariei.

    Asta s-a intamplat in 2003-2004. Eu stiu? de-atunci s-o fi transformat in paradisul traiului smenar tara aia, cu caini cu fornetti in coada si dolari in bot, desi ma indoiesc.

    Asta nu inseamna ca Romania e mai breaza. Nu zic nu, avem si noi javrele noastre, dar cand iti citesc articolul mi se pare ca suna prea a reclama decupata din Libertatea descrierea Bulgariei.

    Ah, si nu cred ca surprinde pe nimeni ca nu vrei sa te intorci in Romania din Bulgaria. Meritul Bulgariei, pe care il recunosc, este ca au tras mai tare ca noi sa iasa din cacat, si per total au un dram de ambitie si decenta probabil nativa care noua ne lipseste cu desavarsire, deocamdata. Cat le-a reusit, o sa vad si eu la vara.

  4. mariusnicolescu Says:

    well, s-au schimbat mult lucrurile din 2002 incoace. o să revin cu mai multe materiale despre bulgaria. eu m-am acomodat foarte repede cu ţara asta şi sît fericit că studiez aici, nu am niciun fel de probleme. adevărul e că poliţişti au rămas destul de nasoi cu străinii, dar situaţia se schimbă încet, încet.

  5. Bulgarii bagă în pierdere excrocii români « N*I*C*O*L*E*S*C*U Says:

    […] De ce e mai bine în Bulgaria Românii au început să cumpere case de vacanţă în Bulgaria Ooo, Bulgaria… […]

  6. Poison Says:

    Frate!!!! ma lasi cu bulgarii tai? unde dracu vedeti totul pe roze la ei? sunt mai ieftini ca sunt mai saraci! au si ei la fel de multi tigani ca si noi! politia este nasoala si tara lor la fel! arhitectura de kkt si oameni naspa! ti se par cumva amabili? … asta ca esti strain pe acolo si inca vezi totul in roz… si romanul este al dracului de amabil cu un strain…ok?????!!!!! asa ca mai scutiti-ma cu bulgaria voastra…. atata tot ca au avut o strategie buna de marketing vis -a vis de turism…dar o sa le-o luam inainte… hai salz… Bulgaria SUCKS

  7. david0ff Says:

    un grup de prieteni s`au dus in bulgaria.unui prieten i`a disparut mercedesu` cumparat cu 2 luni inainte, din parcarea hotelului.a doua zi, a venit unu` la el si i`a zis ca daca ii da 5 mii de euro, ii aduce mertanu.a scos 5 mii de euro din banca si a luat mertanu` inapoi.2 alti prieteni, unu` cu passat si unu` cu opel vectra, n`au fost asa de norocosi…probabil tie nu ti`au furat nimic, dar asta nu e un motiv sa spui ca bulgaria e mai buna pentru ca nu se fura.se fura ca in codrul frate cu romanu…ba nu.se fura mai rau.
    nu stiu in ce parte a romaniei stai tu, dar in zona in care locuiesc eu este foarte curat…nu stiu nici unde dai tu 200 de mii pe vodca si 150 pe bere.la mine berea e 60 de mii si vodca(aia buna)e un 700 de mii sticla. nu e indicat sa mananci in fiecare seara in oras, indiferent unde locuiesti, din rationamente economice si de sanatate.
    nu compara dealurile bulgariei cu retezatul nostru, ca ne jignesti pe toti cei carora ne este dor de romania si suntem mandri de tara noastra….pace tie.

  8. david0ff Says:

    @poison
    bulgarii, ca natie, nu au contribuit cu nimic la ceea ce isi imagineaza unii romani ca sunt nisipurile de aur.toti banii aia(sau marea majoritate) sunt investitii private venite din alte tari(germania, in principal), asa ca strategia lor de marketing a fost inexistenta.bani din turism castiga Bulgaria doar pe unde este partenera de afaceri cu privatii sau din taxele pe care le pun investitorilor straini.atat.
    daca erau asa de mari afaceristi, ar fi investit banii castigati din turism in cultura, educatie etc.ori asta nu s`a intamplat.in bulgaria exista doar 50 de biblioteci si doar 300 de mii de oameni au citit o carte.exemple statistice sunt zeci, chiar sute…dar n`o sa va plictisesc cu ele.

Lasă un răspuns

