Problema cu 7 Plus

Citesc prin diverse bloguri despre oameni foarte indignati de faptul ca 7 Plus le preia materialele de pe blog. Sincer, nu inteleg absolut deloc aceste indignari. Se vorbea de lipsa de deontologie, de fpatul ca 7Plus e un ziar prost pentru ca face asta. Eu nu sunt de acord.
Ceea ce face 7 Plus, si ceea ce nimeni nu a sesizat inca, este ca promoveaza blogurile si blogosfera. Mentioneaza de unde a preluat materialul, deci nu plagiaza, si il publica in cotidian. Nu vad absolut nimic rau in asta, si o consider, de fapt, o initativa demna de luat in seama. Ce alta publicatie din Romania a mai facut asta? Nici una.
Chiar mi-este putin sila de grupul asta de indignati care spun, ca „vai doamne, mi-a furat mie materialul cu sarg muncit si debitat.” Oricine citeste aia poate intra ulterior pe blog pentru a citi si alte insemnati. Din pacate, unii oameni „e” mai inchisi la minte. Pacat!

Pe aceeasi tema:
A renuntat Gandul la bloguri?
Weblog, WordPress, whateva’…
Nevoia de argumentare

19 Răspunsuri to “Problema cu 7 Plus”

  1. zufzuluf Says:

    7 plus vs blogari

    http://zufzuluf.weblog.ro/2007-01-16/119526/7-plus-vs–blogari.html

  2. Apollinaire Says:

    Marius, oaenii despre care vorbestu tu ar trebui sa si gindeasca. Sar cu gura in loc sa gindeasca drept, anume ca in mod normal daca s-ar vrea pe hirtie (si sa nu-mi spuna ca nu s-ar vrea) ar trebui sa plateasca. Dar deh, stii vorba aia cu capra riioasa🙂

  3. maradona Says:

    si comentariile? mie imi place la un blog sa comentez. si cum posa comentez in 7plus??

  4. auravorbesteprostii Says:

    7 plus e un ziar prost… nu l-am mai cumparat de multa vreme… de pe vremea cand era National… dupa care, acum vreo luna de zile am zis :”Hai sa vad care mai e problema ziarului asta”… ce am constatat ? Un fel de Libertatea, Averea, si alte chestii dintr-astea foarte proaste si fara substanta…
    Si da… daca-si doresc materiale de pe blog-uri… eu zic ca e cazul sa plateasca nu sa mentioneze doar!
    Am redescoperit Cotidianul… il cumpar in fiecare miercuri datorita cartilor pe care le ofera dar si in celelalte zile. E un ziar curat, de bun simt cu o tenta intelectuala dar nu elitista si chiar are substanta… In concluzie, nu e nevoie sa faci cultura in sensul ala rigid… dar nici sa te cobori la un nivelul unor ziare efectiv nule! Mie-mi place…evident, Cotidianul🙂

  5. auravorbesteprostii Says:

    la nivelul unor ziare… fara „un”.. pardon

  6. de_ce Says:

    de acord cu aura🙂 cotidianul ruleaza si e mult peste 7 plus, copie de averea si libertatea, cat despre citarea blogurilor… atata timp cat ai pus/scris ceva intr-un spatiul virtual deschis, iar cei care te citeaza pun sursa, nu vad unde dracului e problema.

  7. mariusnicolescu Says:

    foarte corect pusa problema. Adevarul e ca nu importa cat de bun e ziarul sau nu, mi se pare totusi lipsit de sens sa ii acuzi de lipsa de deontologie pentru ca promoveaza blogosfera.

  8. de_ce Says:

    PS: nu trebuie sa ceri nimanui acordul pentru a cita pe cineva in deontologia jurnalistica, doar in cazul conversatiilor off the record, iar aia e alta mancare de branza. Un text (facut public ori ba) poate fi citat partial, cat timp nu intra sub incidenta unui drept de copyright. termin imediat si eu un post pe tema asta😀

  9. de_ce Says:

    varianta completa a conflictului😀 http://deceblog.net/2007/01/ziare-si-bloguri/

  10. mariusnicolescu Says:

    problema asta seamana foarte mult cu incidentul cu „pozulica” de pe forumul lui Mircea Badea.
    Eu inca sunt de parere ca ziarul 7 plus nu a gresit, si daca ma insel, asa sa fie si sa arunce toti cei care n-au pus niciodata o poza luata de pe un site pe blog la ei

  11. maK Says:

    E de toata jena reactia acestor „vedete”. Vedete la ei in sat probabil. Nene, dupa ce ca binevoiesc unii sa te promoveze, tu mai faci si git? Probabil se asteptau sa fie platiti de 7 pentru textele respective si cind s-au vazut publicati si atit, ce s-au gindit ei, ia sa fac un pic de zgomot, nu are la ce sa strice, o mai pun de un trafic in plus, poate, poate iese ceva…Si a iesit, un mare rahat din gura lor.
    Nu vrei sa fi public? Nu vrei sa fi citit? Fa-ti blog privat, inchide-l, scrie pentru tine pa’ hirtie si ai rezolvat problema.

  12. mariusnicolescu Says:

    @maK – corect pusa problema, din nou; oricum, cred ca deserviciul major dupa acest incident nu a fost al ziarului 7 plus, ci mai degraba a blogosferei, si celor implicati in acest „scandal”

  13. yanush Says:

    Am propus, în interes personal, un sondaj asupra blogurilor.

    Îl găsiţi la adresa: http://blogme.3x.ro/?page_id=11

    pe alt blog al meu: http://blogme.3x.ro , dedicat articolelor pe care lepublic din cînd în cînd în Gândul.

  14. diamond Says:

    Ce prostie! Nimeni nu se gandeste ca autoarea acelei pagini din 7 plus face niste eforturi totusi pentru a promova „distinsii” nostrii detinatori de bloguri, ar trebui sa se gandeasca la faptul ca ziarul apare zilnic, si zilnic apar cel putin 3 bloguri acolo… Dar nu, ei sar ca au fost publicati intr-un ziar. Dar ce fac ei e tot o publicare, doar pe alta sursa… 8-|
    Si eu si toti bloggerii cu care am avut cat de cat un contact am fost intrebati inainte de a fi publicati, asa ca nu se poate invinui autoarea de faptul ca nu a cerut acordul nimanui inainte de a publica acele texte.
    Poate la prima vedere poate parea ca ai fost furat pentru ca nu ti-a fost ceruta permisiunea, insa e adevarat, fie ca se face trimitere la tine intr-un ziar, fie intr-un blog, e acelasi lucru.

  15. de ce? Says:

    Ziare si bloguri

    La capitolul confruntari intre ziare si bloguri se mai adauga un episod, dupa multele cunoscute dintre zoso si alti participanti (de o parte sau alta a baricadei).
    Povestea incepe cu publicarea textului unui post dintr-un blog in ziarul 7 plus (un ziar…

  16. Emma Says:

    nu inteleg care este totusi problema. cei care au blog public si nu privat ar trebui sa taca si sa multumeasca celor de la 7plus. mi au aparut si mie insemnari acolo si de fiecare data mi s a cerut acordul. 7plus este poate singurul ziar din ro caruia chiar ii pasa de ceea ce se intampla in spatiul virtual.

  17. mary Says:

    ”blog” citesc cu sufletul la gura oamenii isi deschid sufletele!minunat!am iubit ”national” mi a schimbat viata cu articolele sale,ador 7 plus,nici un alt cotidian nici o carte nici un profesor nu m au invatat atatea lucruri,din 96 si pana acum i am ramas fidela am o poveste de viata impresionanta datorita acestui cotidian cititi l veti intelege cata dreptate am!

  18. tone Says:

    Sunt lipsiti de deontologie profesionala cei de la 7plus.
    Nici macar adresa de e-mail de contact nu au pe site iar forumu’ e cazut definitiv.
    Sunt niste lichele care se ascund in tufe

  19. zully-mustafa » Blog Archive » wow Says:

    […] alte reactii: http://fatarea.weblog.ro/2007-01-19/119994/weblogu%27-si-sapte-plus.html   https://mariusnicolescu.wordpress.com/2007/01/18/problema-cu-7-plus/   http://deceblog.net/2007/01/ziare-si-bloguri/   replica: […]

Lasă un răspuns

