Message in a Bottle (1999) – Nicholas Sparks

Sunt asa, intr-o mare masura fan al cartilor lui Nicholas Sparks. Sunt lecturi usurele, merg citite pe metrou, nu sunt rele deloc. Tin minte ca „A Walk to Remember” am citit-o in vreo 2 zile de mers cu metroul in New York intre statiile West 104th si Battery Park, cam patru drumuri pe zi faceam, si nu durau mai mult de o ora. Deoesbita in felul ei, a fost prima de la Nicholas Sparks pe care am citit-o.
„At First Sight”, „True Believer” si „The Rescue” au fost celelalte, si am inceput asa, incet incet, sa imi dau seama de „patternul” pe care Nicholas Sparks il foloseste cand scrie carti. Evident, ca nu e un autor care poate scrie intr-o diversitate de moduri. Cartile lui seamana foarte mult. Cand am citit „Message in A Bottle”, din primele cateva zeci de pagini mi-am dat seama cat de mult poate semana actiunea cu cea din  „True Believer”. Dar am trecut peste asta…
Cartea e bunicica in felul ei, nu exceleaza, iar finalul este deprimant, ca in de altfel majoritatea cartilor lui Sparks. Daca ati citit „A Walk to Remember:” si „At First Sight” stiti la ce ma refer. Povestea e una dragutza – o are ca pilon principal pe o proaspat divortata, Theresa Osborne, care gaseste niste scrisoarele de dragoste in sticle pe malul marii. De aici si pana la a afla cine este semnatarul scrisorilor nu e un pas foarte mare. Il gaseste, cei doi se indragostesc, tra la la, si pe urma intervine tragicul povestii, pe care vi-l las sa cititi ca sa nu „spoil the pleasure”.
Este, in principal, o poveste de dragoste – asa cum sunt toate pe care Nicholas Sparks le scrie. Este o poveste despre puterea de a merge mai departe, chiar si cand sortii sunt impotriva ta. Mesajul final e destul de clar, e vorba despre o poveste circulara – care incepe si se termina intr-un mod similar. Desi nu exceleaza, e usor citibila, o lectura relaxanta si placuta.
 
Nota mea:  72/100

3 Răspunsuri to “Message in a Bottle (1999) – Nicholas Sparks”

  1. auravorbesteprostii Says:

    „Message in a bottle” a fost cartea care mi-a deschis ochii spre ceea ce inseamna viata, cultura si ceea ce te implineste ca om: iubirea!
    Altceva vroiam sa-ti spun! In primul rand, jurnalistic vorbind, intrebarile nu au fost deloc inchise! Si nu are rost sa scriu teorii pentru ca nu e cazul sa ne impaunam cu acele cunostinte dobandite in timp. E deranjant totusi ca un om care il place si-l promoveaza pe Mircea Badea, din cate am vazut pe site… isi da cu parerea, gresit, asupra unui interviu prost! Despot s-a purtat ok ? Esti jurnalist ? Iti doresc sa ai parte si tu de un astfel de interlocutor, eventual sa ai 17 ani si o experienta de doar patru ani in domeniul mass-mediei, nu numai presa scrisa.
    Stii ce-i ciudat ? Pana acum n-ai scris nimic pe site-ul meu! De acord, nu te intereseaza! Dar sunt nenumarate alte interviuri care transmit ceva, intrebari puse, poate cu cap, care descos o idee, sentimentul omului, poate! Nu te-a interesat decat scandalul marca Despot… scandal pentru ca unii au inteles gresit aluzia mea, au hiperbolizat totul … pentru ca sunt fani si pentru ca nu ai cei sapte ani de acasa! Unde-s diplomatia si inteligenta unui om ?
    Astept, asadar, daca te intereseaza si daca ai timp sa pierzi vremea pe blog-ul meu… sa citesti si alte interviuri cu Iris, Phoenix, Tudor Chirila, Parazitii, chiar… si sa-ti dai cu parerea, caci in Romania toata lumea face asta cum toata lumea este jurnalist chiar daca a absolvit politehnica, dreptul sau alte domenii!

    Toate bune!

  2. auravorbesteprostii Says:

    Apropo de titlul blog-ului.. o cunosti pe Geraldine Ghinet ?

  3. Madalina Says:

    Saptamana trecuta am citit „A walk to remember” si „Message in a bottle”. Mi-au placut si a fost o realizare ca le-am citit in italiana:)).

Lasă un răspuns

