A Bend in the Road (2001) – Nicholas Sparks

Pai, iar m-a indemnat constiinta sa mai imi iau o carte de Nicholas Sparks. Cand o terminasem pe ultima am zis ca pentru o vreme nu mai citesc autorul asta, ca ma deprima cam tare. Si mi-am calcat peste constiinta cand am vazut-o acum cateva zile pe raftul cel de sus din ultimul rand din partea stanga al bibliotecii universitatii. Asa ca am pus mana si am luat-o. Alaturi de alte doua carti pe care le citesc acum.
A Bend in the Road l-am terminat in doua zile. Ca orice roman de Nicholas Sparks este o lectura usurica de tot, fara mari probleme in a intelege vreo notiune criptica-  pentru ca, de fapt astfel de notiuni nu exista. Un indicator al faptului ca romanele lui Sparks sunt pur comerciale, fara o calitate literara remarcabila, este faptul ca in acest moment ma chinui sa imi dau seama despre ce era vorba in respectiva scriere. Si nu am citit-o acum un an, ci acum 3 zile, deci nu e de bine.
Asa, mi-am amintit – personajul principal – Miles Ryan si-a pierdut sotia intr-un accident de masina. Deplange moarte ei, dar simte ca poata sa mearga mai departe. O cunoaste pe Sarah, invatatoarea fiului sau, si se indragostesc blah blah blah. Pana aici, tipic Sparks – unul din cei doi are sotia decedata, cealalta e divortata, se descopera unul pe celalt. Buuun.
Ei bine, Sparks face ceva foarte interesant in cartea asta, si anume, muta actiunea incepand cu a doua jumatate a romanului in cu totul alt gen – politist. Afla niste indicii despre moartea fostei sale sotii si incepe o cautare incredibil de alambicata criminalului, pe care il gaseste intr-un final. As fi crezut ca e un final previzibil, si este intr-o oarecare masura, dar nu chiar ca la restul cartilor scrise de el – spre norocul meu, nu m-am mai enervat la sfarsit ca moare cineva, slava Domnului, Sparks nu mai omoara pe nimeni in cartea asta. E carte buna de citit prin metrou, pe autobuz, asa, seara inainte de culcare, nu necesita nici un pic de concentrare. Dar, e simpatica…
Nota mea: 75/100

Lasă un răspuns

