Email intern de la Yahoo – portalul e pe moarte…

Yahoo, MSN si AOL isi traiesc in aceasta perioada ultimele clipe de glorie in forma pe care le cunoastem pana acum. In 1998, cand Google inca era un proiect intr-o camera de universitate din California, Excite, Lycos si Netscape erau cei trei mari pe piata informationala. Acum, cele trei nume mai sus mentionate au cazut in anonimat. Motivele sunt destule – management prost, am putea spune pe de o parte, dar si pierderea de capital in fata concurentei, pe motiv ca gigantii epocii dotcom nu au stiut sa ramana in pas cu tehnologia.

Putem deja prezice moartea portalurilor, se face lucrul acesta de ceva vreme in mediile ceva mai avizate decat mine. Am observat lucrul acesta prin explozia de site-uri specializate. Google a aparut ca o alternativa de search la „invechitii” Yahoo si MSN, MySpace a venit ca cel mai inovator sistem de „social networking” si YouTube pur si simplu a aparut peste noapte si e lider pe piata streamingului video.
Pe Wall Street, Yahoo e in picaj, unul dintre motivele principale fiind faptul ca nu a fost in stare sa vina cu un sistem nou de advertising, asa cum a facut Google-ul.
Un email intern a cazut in mainile presei din partea unui director al Yahoo. Acesta, a scris acolo, in linii mari despre faptul ca Yahoo nu are o viziune clara si viteza necesara pentru a fi in pas cu competita.

Yahoo nu face decat sa imprastie unt de arahide peste nenumaratele oportunitati care evolueaza in lumea online. […] Rezultatul: un strat subtire de investitii imprastiat peste tot, deci, ne-centradu-se pe nimic anume. […] Fara actiuni rapide si puternice, Yahoo risca sa continue sa cada pe aceasta panta alunecoasa.”  

 Google a castigat, de la lansare pana acum, nu printr-o tehnologie net superioara competitorilor sai, ci printr-o abordare foarte deschisa – Google, de la bun inceput nu a dorit sa fie portal. Google s-a axat in principal pe cautari si chiar si acum acesta este principalul atu al sau.
Si se intampla din nou – apar alte site-uri cu un potential incredibil de mare, dar site-uri restranse numai pe un anumit segment – lucru care le face deosebit de populare. YouTube si MySpace sunt doua astfel de exemple.
Insa, conform surselor din cadrul portalurilor gen Yahoo si MSN, schimbarile incep sa apara. Daca pana acum serviciile oferite de Yahoo erau sub domeniul lor excusiv, acum Yahoo incearca sa se separe de unele din ele, facandu-le deci mai profitabile. Yahoo a cumparat recent Flickr, un site de pastrat poze online, insa nu i-a schimbat numele, nici locatia. Flickr va ramane independent de Yahoo in conditiile in care analistii spun ca aceasta e cea mai buna situatie. Acum ceva timp Google a cumparat unul dintre cele mai mari site-uri de gasit slujbe online, Hot Jobs, i-a schimbat brandul si adresa spre http://hotjobs.yahoo.com – HotJobs acum este neprofitabil si si-a pierdut multi dintre clientii mari.
Putem spune ca asistam la o schimbare premergatoare „integrarii” in Web 2.0. Se formeaza „state in state”, iar pionii principali de pe piata online vor sa isi redobandeasca pozitiile mai vechi. Vom vedea daca vor reusi, sau daca se va repteta situatia dotcomului de acum cativa ani.

 Marius A. Nicolescu

3 Răspunsuri to “Email intern de la Yahoo – portalul e pe moarte…”

  1. Stiri de la MySpace « Reverberatii - Negru pe Alb Says:

    […] aceeasi tema: Email intern de la Yahoo – portalul e pe moarte… SuperMario versiunea comunistă […]

  2. Plictisit de mess « N*I*C*O*L*E*S*C*U Says:

    […] aceeaşi temă: Email intern de la Yahoo – portalul e pe moarte… Vodafone şi Youtube intră în parteneriat Stiri de la MySpace România, ţară cu site-uri […]

  3. Yahoo Messenger? Neah… « NICOLESCU Says:

    […] Email intern de la Yahoo – portalul e pe moarte… […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: