Uimitor…

Ia, daca tot v-am recomandat si ieri seara un blog, sa va recomand azi unul si mai bun. Cateodata ma gandesc sa ma las de incercarile mele de literatura de pe gresit.blog.ro – mai ales cand citesc oameni ca astia. De data asta e vorba despre http://360.yahoo.com/qine_90 care scrie cu suflet si din inima, scrie imundan dar foarte inteligibil, scrie frumos, ai spune ca e o scriitoare cu experienta, trecuta prin vreo 15 reviste literare, publicata de Dilema Veche si Lettre Internationale. De fapt, are 16 ani si un viitor incredibil in fata.

Stau la birou cu un pix în mână şi o foaie în faţă. Şi e încă goală. Cum se poate ca după atât timp în care am zămislit poveştile atâtor personaje să nu fiu capabil să rezum povestea mea? Am scris mii de rânduri, am publicat cărţi, mâna mea nu a obosit niciodată în cei nouăsprezece ani… Şi acum mă descopăr total nepriceput, ca un şcolar în prima zi de şcoală. Albul colii de hârtie mă sperie, mă inhiba. Ăsta e poate cel mai greu lucru pe care a trebuit să-l fac vreodata.
Mi-e frică să încep. Îmi trec mâna prin păr, mă uit la ceasul de pe perete. Timpul trece… Care timp? Nu văd decât nişte beţe care se mişcă ritmic. Am pierdut noţiunea timpului de mai bine de un an. Mă găsesc mergând mereu prin aceleaşi locuri, mereu singur, pustiit. Simt cum prin vene nu mai curge sânge, ci aer. Devin imponderal, lumea îşi continuă ritmul infernal fără mine, sunt perfect conştient de asta. Mintea mea nu şi-a pierdut luciditatea ce m-a consacrat. Orice s-ar întâmpla, pot să-mi ia orice, să mă despoaie de tot ce reprezint, să mă jupoaie de viu, dar niciodată nu vor putea să-mi ia darul cel mai de preţ, calitatea mea infailibilă, tot ce sunt eu şi poate singura mea posesie – luciditatea.

Lasă un răspuns

