Mandruta si blogurile

Pe 17 septembrie anul asta Lucian Mandruta scria un articol fabulos in Jurnalul National, intitulat „Jurnalism Cetatenesc. Pazea.” Poate cel mai bun material ce mi-a fost dat sa-l citesc legat de bloguri vreodata. Mandruta are finetea si ironia unui jurnalist cu o vasta experienta, si reuseste sa faca un rezumat al vesnicei batalii duse intre jurnalisti si bloggeri. In ultima vreme are loc un razboi intre cele doua „factiuni”. Bloggeri (unii, nu generalizez), care pretind ca jurnalistii sunt hoti, marsavi, corupti etc. si jurnalistii care incearca sa demonstreze ca „a lor e mai mare si mai tare”.
Insa articolul lui Mandruta le intrece pe toate. Pacat ca nu l-am citit mai demult, dar este clar ca o sa il tin minte.
Acest citat l-am citit prima oara la mai putin de o zi dupa ce avusesem si eu o pozitie in acest sens. M-a bucurat nespus sa imi vad respectiva afirmatie intarita de acest jurnalist: „Stirile noastre, ale presei oficiale, sunt facute sa se vanda. Si, chiar daca nu pare, noua ne pasa cand lumea nu ne cumpara marfa. Logica bloggerului e „sa-mi placa mie”. Disperarea jurnalistului e „sa placa tuturor!”
De aceea presa scrisa nu va disparea; pentru ca presa scrisa e facuta cu responsabilitate – ceva ce bloggerilor (inclusiv eu, nu ma cred buricul pamantului) le lipseste cu desavarsire.

Lasă un răspuns

